Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2022. április 27. 15:03 - csallob

Fatároló 1.

Az a helyzet, hogy a garázsban nagyon durván elfogyott a hely, mert tele lett valahogy véletlenül mindenfélével - meg kismotorokkal :)
De van a garázsnak egy része, amit eredetileg fatárolónak szántam, ezért tele is van tüzifával. Egy ideje viszont érlelődött bennem a gondolat, hogy ezt a területet úgy lehetne használhatóvá tenni, hogy ha építenék valahol hátul a kertben egy kifejezetten fatárolásra kitalált fatárolót.
Ehhez viszont nagyon nem volt kedvem (izé - nem volt kedvem pént áldozni rá), de amikor az apósom kitalálta, hogy elbontja a kocsibeállójukat, és megkérdezte, hogy kell-e nekem valamire a bontott fa, betonkocka, hullámpala, akkor természetesen lett kedvem a dologhoz.
Szóval ez egy minimális költségvetésből készülő projekt, ami az újrahasznosítás zászlója alatt zajlik :D

A lényege az egésznek pedig az, hogy ha helyet nyerek a garázsban, akkor lesz hol motort bütykölnöm és tákolnom. Egyébként a fát alig fogyasztjuk, mert amióta van napelemünk, elég ritkán durrantunk be a kandallóval - de áramszünet esetére nagyon kiváló tartalékfűtési lehetőség.

Na szóval az apósommal a munkásautójával áthordtuk a lomokat, aztán kerestem egy szimpatikus helyet a hátsó kertben a komposztáló mellett, elpakoltam a maradék pallókat, raklapokat, ésatöbbit, mert pont itt voltak felhalmozva. Kijelöltem az oszlopok helyét egy 3*3-as négyzetnyi területen, aztán kifúrtam... volna a lyukakat a benzines talajfúróval, de nem akarta. Tavaly ősszel kölcsönadtam, aztán ki tudja, milyen benzin lehetett benne, membránt kellett cserélni a karburátorában, de addigra kifúrtam kézi fúróval:

img_20220213_130337.jpg

Ja meg persze a robotfűnyíró kábelét is át kellett helyeznem még előtte.

Ezek csak 15 cm átmérőjű furatok lettek, ezekbe zsákosbetonnal oldottam meg az alaptüskéket. Ezekbe simán lyukakat fúrtam a pneumatikussal, aztán ezekbe ragasztottam menetes szárakat, amik a Csipinél maradtak:

img_20220216_171923.jpg

img_20220304_171352.jpg

Ezekre jöttek az oszlopok, amik az itthon még talált pallókból és a bontott kocsibeállából kerültek ki. A Csipi segített összedobni az alap "szerkezetet", ami így nézett ki:

img_20220305_123436.jpg

Azóta pedig egyedül csinálgatom. Eredetileg ugye a bontott palát akartam rátenni, de az Ani emiatt el akart válni :D
Ezért a lécezést egy használt, 240-es raklap léceiből kinyerve, majd hosszában félbevágva oldottam meg 37 centis távolsággal, hogy a házból megmaradt cserepet tegyem rá. Ez jó is lett volna, mert akkor a kb 3/4 raklapnyi cserép nem állna a komposzt mögött. De sajnos annyira kicsi lett a tető dőlésszöge, hogy a második sor cserép már visszafelé lejtett :)
Tehát a cserepet mégse tudtam rátenni.

Ezután kiraktam al alját némi felületesen végzett talajrendezés után a bontott betonkockákkal:

img_20220403_180109.jpg

Mivel a hullámpalát nem rakhattam rá a válásal fenyegetőzés miatt, vettem másodosztályú trapézlemezt (mert hát költséghatékonysági szempontok, meg újrahasznosítás van). Szürke, de nem egyféle, és még csupa karcolás is, ezért fordítva raktam fel, így most a fehéres-szürkés fele van felül (az se teljesen egyforma). :)

img_20220423_110331.jpg

Ez a jelenlegi állapot, most deszkát kell szereznem a berácsozáshoz, ami után majd késznek nyilváníthatom. Meg persze át kell pakolnom kb 4 m3 fát.
A Matyi igért nekem deszkát, de azt Csurgóról kell elhoznom, viszont ingyen lesz a fuvaron kívül. Amikor megyek, utánfutót szerezve, elhozom, pl most hétvégén, amikor az Ádi motorját tervezzük véglegesíteni.

De már elég kevés idő van hátra a mopedrallyig, ezért lehet, hogy ez alatt a tető alatt fogok motort bütykölni, a fa meg addig marad a mostani helyén.

A lécezéskor persze ereszcsatornát is tettem fel, ami sajnos új, itt nem volt bontott, pedig az lett vona az igazi ehhez a projekthez :)

Majd ehhez jönni fog még egy folytatás deszkázással és festéssel...

Címkék: fatároló
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1917817973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása