Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. február 23. 17:17 - csallob

Kertbenrohasztott Star V.

Azzal kezdeném, hogy most egy kicsit elegem lett. Elvileg már működőképesnek kellene lennie a motornak, de mégsem az. A gyújtással szenvedek.

Na de előbb még az összeszerelésről: először is kisavaztam a tankot, ilyen citromsavval:

img_20200215_163800.jpg

Fogalmam se volt, hogy hol lehet ilyet venni, de itt nem messze a kisboltban találtam, aminek nagyon örültem :)
Mivel 8,5 literes a tank, forraltam 8 liter vizet. Az előző hétvége péntekjén nem jól csináltam, mert a tankba beleöntöttem a kristályos savat, rá a forró vizet, aztán kiegészítettem a hiányzó pár decivel, hogy fullig legyen. Ez azért nem volt tökéletes, mert nem oldódott fel rendesen a sav. Aztán másnap megcsináltam úgy, hogy a vízben oldottam a savat, tankba öntöttem, aztán kiegészítettem, hogy tele legyen. Nagyon jól sikerült, teljesen tiszta lett. Így hagytam mindig éjszakára (ezek az építkezésről maradt bakok bármire jók):

img_20200214_173425.jpg

És másnapra ilyen jól kioldotta:

img_20200214_174849.jpg

Aztán így szárítottam ki, majd feltöltöttem benzinnel, hogy ne rozsdásodjon be újra:

img_20200216_101323.jpg

Majd mivel nem fér fel a mókolt kormány miatt a tank az eredeti rögzítéssel, faragtam hozzá fából tartót:

img_20200216_122508.jpg

A két fadarab közé még jött egy darab középre, lefestettem az egészet feketére és facsavarral összefogattam a fákat, de arról nincs kép sajnos.

Aztán gerendaösszefogató L-vasból alsó tartót is rittyentettem:

img_20200222_163208.jpg

És mivel fullra volt a tank, és meleg lett a napon, kifolyt a benzin, ami jól lemarta a festéket a tankról, mert ugye ezt még le akartam fújni újra, meg benzinálló lakkal is, de a beindítás siettetése miatt inkább feltettem így. Kár volt, mert a beindítás se megy jól, de erről később.

Ahogy a képen látszik, van már fent benzincsap, benzinszűrő, gagyi légszűrő. Majd még ki kell találnom, hogy hova kerüljön a gyújtás CDI-je, most csak fellógattam (de itt nem is látszik, majd a következő képen a légszűrőcsonk alatt), mert azt hittem, el tudom indítani.

Aztán tákoltam egy akasztót a kitámasztó rugójának egy fémlemezből:

img_20200222_163335.jpg

És ugyanitt látszik a fékpedál is, amit a rohasztott alkatrészekkel kaptam :) Csak lekentem rozsdaátalakító Koranttal, aztán mehetett a helyére, úgy gondoltam, hogy ezt megtartom, mert jól illik a tákolt motorhoz. Aztán a másik oldalon is nagyon komoly a fékmechanika:

img_20200222_163212.jpg

Egy darab zártszelvényből és egy csődarabból mókoltam a fékpálcát húzó akármit, és csavarral rögzítettem a fékpedál végére, hogy oldható legyen.

Aztán ami még nagyon "finom" megoldás, az első lámpa rögzítése. Vettem olcsó Babetta lámpát, és két bútorszerelő L-vassal feltákoltam ezt is:

img_20200222_163202.jpg

Na igen, a krómszárak rozsdafoltosak, de kit érdekel :)

A motor most egyébként így néz ki, ez lesz kb a végleges formája:

img_20200222_163115.jpg

A kipufogót is felraktam, hogy ne legyen hangos, ha beindul, de mivel nem indult, leszedtem, mert ki kell pucolni/égetni. Meg az első sárvédőn kéne majd igazítanom, mert kicsit furán áll. Meg persze tankot festeni. És ami még szintén hátravan, a lámpák bekötése, féklámpa is, külső kapcsolóval. Ülés rögzítése, mert nem lett jó hozzá a zsanér, amit vettem, és elvileg jónak kellett volna lennie. Ja igen a hátsó lámpa is talán Babettáé, már nem is tudom. Az ülés végére rögzítettem, pont jók voltak a csavarhelyek.

Mivel ez a poszt sok sikertelenség leírását tartalmazza, leírom, hogy mi van a gyújtással (a lendkerék látszik az egyik fenti képen - Ducati energia):

  • elméletileg mindent jól csináltam, mert:
    • van a lendkeréken egy szaggatott jelölés, aminek azt kéne jelentenie, hogy ott a gyújtáspontja
    • amikor az alaplapon lévő jeladóhoz ér
    • ehhez a szaggatotthoz megkerestem tolómérővel a 1,5 mm előgyújtási pontot és bejelöltem a blokkon
    • ehhez odaforgattam az alaplapot úgy, hogy a jeladó közepe a jelemhez essen
    • aztán megjött az indikátorórám az ebayről, amivel ezt még pontosítottam
  • aztán kurvára nem indul, csak néha durran a kipufogó
    • mert valószínűleg a lendkerék jele mégse jó
    • mivel elvileg többféle létezik ebből a ducati gyújtásból
  • ma áttettem az alaplapot úgy, ahogy a neten keringő kép szerint a Star/régi Schwalbe motorokra kell
    • így se indul
  • ezért rendeltem egy stroboszkópot is, amivel a tervem a következő:
    • a főtengely anyájánál fogva megforgatom fúrógéppel, ezzel megkapom, hogy a gyújtás pillanatában hol van a szaggatott jel -> ezt feljelölöm a blokkra
    • ha ehhez a jelhez elforgatom a lendkerék szaggatott jelét, akkor fel tudom jelölni a lendkerékre, hogy hol gyújt valójában (ahol most az alaplapi és blokkon lévő jelölésem van)
    • aztán a lendkeréken lévő új jellel megkeresem az előgyújtás pontját, és hozzáállítom az alaplapot

Végül is csak 3 kéz kell hozzá (stroboszkópnak, fúrógépnek, és bejelölni) :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8515488150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása