Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. július 21. 21:43 - csallob

Megint zúzottkő, valamint IBC tartály és gyerekágy

Újra intéztem 6 m3 zúzott bazaltot, hogy a ház előtt is meg lehessen állni és a kocsibejáróban is emelkedjen a szint. Előtte az utca mentén a legutóbbi túl magasra sikerült földfeltöltésből kiszedtem kb 10 centit, terítettem bele maradék fekete fóliát, majd erre lett leöntve a cucc. Betalicskáztam a nagy részét a bejáróba, ami meg a helyén maradt, az szolgál "vendégparkolóként" :) Ez a művelet most hétfőn történt, amikor kivettem a próbaidőre eső utolsó szabadnapomat. Így nézett ki a kupac: 

lenovo_a1000_img_20160718_081310.jpg

Ez pedig a végeredmény:

lenovo_a1000_img_20160721_185541.jpg

A kilógó fóliát majd még levágom valamikor, amikor olyan kedvem lesz :)

A szegélyek közötti bejáró-részen majd a tetejére még jó lenne hasonló, de port nem tartalmazó réteget rakni, mert így most nagyon porzik még (de persze egy eső után ez majd változni fog, az előző adaggal is így volt).

Eddig ez a két adag a zúzottkő 110 ezer pénzbe került, ami szerintem elég durva ahhoz képest, hogy ez csak kő.

Az esővízhez végül úgy döntöttünk, hogy IBC tartályokat veszünk, mert ezekkel egyszerűbb lesz megoldani a problémát, simán megcsinálom egyedül. Szintén hétfőn jöttek meg a tartályok, a talicskázós nap végén. Ezek használt tartályok, valami osztrák papírgyárból származnak és kettőben valami festékszagú fehér trutyi volt, ami vízzel mosva habzik, a harmadik tisztának tűnik, de higító szaga van :) Tegnap megpróbáltam kimosni őket, de új módszerre lesz szükség, mert vödörrel hiába öntöztem bele a vizet, legközelebb az öntözőfejes slaggal csinálom, csak ahhoz meg az kell, hogy legyen hova kifolyni (pl csatorna tisztítónyílásába).
Szép, egyszer használt tartályok, csak sikerüljön rendesen kimosni:

lenovo_a1000_img_20160721_185654.jpg

A kifolyócsapokhoz már rendeltem is műanyagból esztergált adaptert, amivel meg tudom oldani, hogy KPE szerelvényekkel összekötök kettőt (amiket a földbe ások). A harmadik meg a kertbe kerül, ahova a föld alattiakból szivattyúzok majd a vizet. 

A szivattyú is egy elég nehéz kérdés, mert a legegyszerűbb egy szennyvízszivattyú lenne, aminek van úszókapcsolója, de azoknak szerintem nagyobb az átmérője, mint az IBC tartály felső nyílása (felszívócsöves szivattyúval meg nem biztos, hogy akarok szenvedni). Majd lesz valahogy :)

Múlt héten tettem a hátsó csatornák lefolyóinak tetejébe lombfogó kosarat (vagy mi is az), meg a biztonság kedvéért alumíniumból készült szúnyoghálót (ezt a lombfogó fölé vízszintesen fektetve), hogy majd a vízgyűjtésnél a levelek ne okozzanak gondot (így már talán csak madárszar kerül bele, meg bogártetem-darabok).

Szintén múlt héten meglett végre a lányok új kiságya, mert a rácsos már csak szívás volt (az egyik nyikorgott, mert amúgy is használtan vettük, a másikból meg kipotyogtak mindig a rácsok a sok ugrálástól, még a faragasztó se segített rajta), ezeket is össze kellett rakni természetesen. Ilyenek lettek: 

lenovo_a1000_img_20160719_202715_1.jpg

A következő dolog a tartályok leásása lesz.

Közben a tuják még élnek, a paradicsomok pedig kezdenek pirosodni :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr678906072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása