Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. június 18. 21:59 - csallob

Kocsibejáró (zúzott kövezés)

Mivel múltkor az anyósom átment autóval a kocsibejáró szegélyei közé eső szennyvíz-tisztítónyíláson, elhatároztuk, hogy nem várunk tovább a beígért törmelékre, hanem rendelünk zúzott bazaltot. Elvileg 10 m3 kell a  egész feltöltéshez, de egy fuvarral 6 m3-t tud egyszerre kihozni a tüzépes. Most is a magyarlaki tüzépről jött a cucc. Pénteken kimentem megrendelni, mielőtt elindultam a céges csapatépítő összejövetelre. Szombaton reggel 8 körül ért ide a kő. Rendeltem geotextilt is, de sajnos rossz adatot adtam meg a szükséges mennyiségről, így kevés lett (arra emlékeztem, hogy 20 kell, de nem 20 m2, hanem 20 m hosszúság, szóval 20 m2-t vettem 50 helyett). Így csak egy része alatt van geotextil, mert nem volt kedvem visszamenni és venni még. 

Úgy oldottam meg a dolgot, hogy mivel a bejáró alatt csövek mennek, nem engedhetek rá nagy autót, ezért leterítettem a ház elé egy nagy fóliát, amire le lett öntve, onnan talicskáztam a helyére. Ez az egész tartott kb. 6 óra hosszát.

Itt még kb csak a fele kupac fogyott el, ez valamikor délben lehetett (ablakból van fényképezve):

20160618_124834.jpg

A végeredmény pedig ilyen lett:

lenovo_a1000_img_20160618_180347.jpg

Talán látszik, hogy a leszúrt oszlopnál még nincs lefedve a tisztítónyílás, de így azért már biztonságosabb a dolog :)

Ez a kavicsozás most 60 ezerbe került nekünk, 8,x ezer volt a kő m3-e, a többi a geotextil (ami felesleges volt, mert mindenki azt mondta, akivel a lapátolás közben beszéltem, hogy úgyse alulról fog kinőni gaz, hanem ami fölülről belemegy mag, az fog benne kikelni) és a fuvardíj.

Most így a feltöltés szintje kb még 10 cm-re van a térkőszegély tetejének a szintjétől, és még valószínűleg tömörödni is fog. Szóval szerintem elvileg még 5 m3 simán belemegy majd. viszont talán már így is elértük azt, hogy ezután nem kell a sárban közlekednünk és a cső sem fog mégegyszer megsérülni (bár holnap jönnek a Mamiék, a Jánospapa pedig tolatott már át gumimedencén :) ).

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr898821612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása